Fulfattningar

Vi kämpar på med våra galoppfattningar men jag måste säga att det har gått från total förtvivlan till mer "nej-nu-jävlar"känsla.
Jag har fått så många bra tips och en bra vägledning hos min instruktör, tyvärr står hon ju inte i mitten av ridbanan varje gång jag rider och vissa saker får jag klura på själv.
Igår blev det fulfattningar, jag testade en massa olika saker baserat på hur jag känner det när jag rider och hur jag vet Nitro är. En hel del var mindre graciöst och en del direkt livsfarliga när jag lät honom trilla in i fattningen (det verkar han ju minsann vilja med tanke på att han faller in i varje fattning) till slut kände jag att allt i grund och botten grundas i att jag inte har koll på höger bog och vänster bakben, jag lade om passet och lyckades få honom att lyssna mer på de aktuella hjälperna och det hjälpte, nu längtar jag tills nästa gång jag får tillfälle att testa.

Denna helgen gick även Sveriges största haflingerevent av stapeln, jag kände inte att vi var redo för att ställa upp men jag hoppas verkligen att vi kan vara med nästa år. Det är så roligt att träffa likasinnade och se andra fina hafisar!

Grattis säger jag oxå till Nitro som dagen till ära fyller år