Pay and Ride

Igår bar det av till en ny pay and ride, Nitro kändes väldigt seg och fundersam på framridningen så all fokus låg på att väcka honom, väl inne på banan så gjorde han en helomvändning och blev väldigt pigg... Jag var inte riktigt förberedd på detta och hela ritten kändes kaosartad. Vi tog även fel galopp vid en fattning. Efter ritten fick vi bra feedback av domaren som jag verkligen ska ta med mig till kommande starter.
Vi fick ihop 62,5% vilket är lite mer än vår tidigare start.
Sammanfattningsvis så får jag nog konstatera att vi är på rätt väg när vi ändå får ihop denna procenten trots att det kändes så dåligt. Det var också positivt att jag åkte iväg helt själv, lastade ut själv och sadlade och red iväg, dock var han inte så sugen på att åka hem som tur var så kom en vän och hjälpte mig.

Jag längtar redan till våren när vi ska ut på flera tävlingar och få lite mer rutin och förhoppningsvis lite bättre resultat.