Hovslagare

Som grädde på moset trampade Nitro av sig en sko i veckan... Tur att min hovslagare är flexibel och kan tänka sig att komma och fixa hästarna (var egentligen dags nästa fredag) en fredagskväll. Jag valde att inte berätta för honom att vi ska ha en grillkväll med nära och kära och att han troligtvis kommer ha tre hästtjejer runt sig, jaja jag gjorde en youghurtpannacotta med karameliserade valnötter och honung till honom också som någon typ av kompensation.

Imorgon är det äntligen dags för uppsittning efter fem dagars ofrivillig vila, tänkte ta en tur i naturen för att träna på banan på söndag.

Vårt största bekymmer just nu är att ta galopp på ett hyffsat civiliserat sätt, han tar alltid fel galopp det första språnget för att sedan byta till rätt. Jag har varit dålig på att träna honom på att vara mellan hand och skänkel och jag tappar därför yttersidan i fattningen. Bara att ta nya tag.
Ljuspunkten i det hela är att han inte verkar ha svårt för galoppombyte i alla fall.

Nu ser jag fram emot en kväll tillsammans med C & J med en massa hästprat och god mat och dryck.