Dagen innan träning

Idag blir det en tur i naturen tänkte jag, eftersom vi ska träna för instruktör imorgon så vill jag att han ska få ett lättare pass med fokus på placering mellan hand och skänkel.
Sedan den dagen jag beslutade mig att satsa på dressyren så han varje ridpass haft en baktanke, det går alltid att baka in en övning i ett ridpass/ridtur bara man har lite fantasi.
Jag tänkte snart åka till C & J och hoppa lite igen, det var ett tag sedan nu och Nitro älskar verkligen att hoppa.
Jag har startat honom i tre pay & jump och det har funkat bra, eftersom jag vill tävla seriöst i dressyren och någonstans hoppas på att få någorlunda bra poäng så ligger det på mig att ge oss så bra förutsättningar vi kan få att lyckas. Hoppningen är lite mer tacksam i avseendet att komma ut och "titta av sig" jag märker stor skillnad på honom nu när vi är iväg jämfört med när vi var iväg första gången så det har ju fyllt sin funktion.