Dressyr på gräsvall och löshoppning

Efter ett mindre bryt över galoppfattningarna i fredags så beslutade jag mig för att skita i att träna dom ett tag i hopp om att det löser sig själv. I går red jag ut tidigt och tränade lite dressyr på en av gräsvallarna, där fick jag automatiskt mer bjudning på honom och vi kunde både träna längre skänkelvikningar och galopp, det blev inte fel galopp en enda gång! Det kändes så bra att rida där helt själva och bara ha det mysigt utan en massa krångel.
Jag bestämde mig för att fortsätta att rida så och endast rida i paddocken när det ska hoppas för att på så sätt förhoppningsvis avdramatisera själva fattningen då jag tror att den har satt sig i huvudet på både mig och Nitro.
Idag åkte vi till C & J och löshoppade båda hästarna, så kul dom tyckte det var! Lilla Charisma satte av i världens fart och hoppade så fint.
Nitro lyckades med konsten att hoppa över staketet till löshoppningen och svänga upp och ta hindren också.