Det ger sig

Äntligen kände jag ett framsteg i min glaloppfattningskris! Jag har kommit på att jag måste ha den högra bogen/frambenet under sträng bevakning samt att vara med bestämd med att han ska ta fattningen direkt när jag ber honom och inte 5 steg senare. Vi har en lång väg kvar men nu känns det bättre än på länge. Jag vill inte hålla på att galoppera varv efter varv nu utan jag tar galopp och rider 1-2 varv sen saktar jag av gosar lite med honom och sen gör vi om det igen. Jag vill att han ska känna sig trygg i det jag ber honom om, detta innebär ju även att jag måste vara tydlig i min hjälper samt veta vad jag gör. Detta är ju inte helt lätt alltid eftersom jag ibland inte har en aning om vad jag sysslar med. Jag tränar på gym/springer på lunchen på jobbet och under denna tiden så ser jag framför mig hur jag ska rida honom, hur det ska kännas och hur jag vill att det ska se ut. Jag vet inte om det hjälper egentligen men jag upplever att jag har blivit mer koncentrerad och mer lösningsorienterad i min ridning.