Tandkoll och serpentiner

Jag tror att jag har kommit på en bra övning för oss! Eftersom han har lättare att fatta rätt galopp när jag rider på ett rakt spår har jag nu testat att rida serpentiner på stora ytor, jag tar galoppen precis innan bågen börjar och rider genom bågen sen saktar jag av travar ihop honom och tar nästa. Detta gör jag på långa åkrar där jag kan rulla i många bågar. Det känns bra att kunna träna såhär, bara jag och Nitro, han har också ett bättre sug fram på åken så det blir inte så mycket onödigt skänklande.
Efter morgonens ridtur kom veterinären och fixade lite med Nitros tänder, han skadade en tand som unghäst så nu har han slitit framtänderna lite snett. Passade även på att vaccinera honom.

Igår fick jag ett kvitto på att licensen var löst på honom så nu är starten nära!