Träna

Igår var det dags för träning igen, hur gick det?
Jag vet inte riktigt själv om jag ska vara ärlig. Galoppen fungerar inte alls, jag har bestämt mig för att backa några steg i ridningen hemma och försöka befästa mer sug framåt och sidvärtesförflyttningar. Förhoppningen är att få lite mer aktivitet i bakbenen och få honom mer balanserad. Jag måste träna på dito och få till min balans och vara mer konsekvent i min ridning och hjälper.
 
Just nu känns det som att jag har satt för stora krav på oss och att jag har tappat kontrollen lite. Jag pratade en lång stund med min fina vän som jag brukar bolla hästtankar med och vi lade upp en plan för hur jag kan göra.
 
 
Idag blev det en lite runda i naturen, back to basic! Vi red på en fin väg och rätt som det var så låg det en orm (snok) och solade på en sten, jag är fruktansvärt ormrädd, när jag väl kom hem så susade det i öronen av rädsla och lycka över att ha överlevt detta möte!