Hatar galoppfattningar!

Det här med galoppfattningar, jag blir knäpp!
När jag som ung och galen höll på med hoppning lade jag aldrig någon direkt vikt vid att dom skulle bli bra, syftet var snarare att fatta rätt.
Nu däremot när jag inte bara vill få till en galopp utan jag också vill att det ska vara bärig, då blir det bara kattskit!
Det känns så frustrerande när allt annat har gått så bra, han har verkligen förändrats så otroligt mycket de senaste månaderna och jag förstår att vi kommer få motgångar men just nu är jag lite knäckt!
Bästa C kommer hit ikväll och ska visa lite olika stretchövningar, eftersom han har svårast att ta rätt galopp i höger varv (som annars är hans bra varv) så är det de vänstra bakbenet som inte orkar komma under honom och skjuta ifrån, jag ska testa att stretcha honom några veckor och rida mycket lösgörande och se om det hjälper något. Jag antar att detta är en fas vi måste igenom så det är väl bara att bita ihop och kämpa på.
Den tilltänkta pay and riden skippar vi, måste få ordning på detta först.