Äntligen händer det något

Nu är semestern över och jag tänkte vara lite mer aktiv med allt igen.
Nitro har fått slippa paddocken ett tag nu och vi har endast ridit på de närliggande åkrarna, vi har galopperat både länge och mycket, sakta och fort, böjda och rakställda. Det är väl fel att säga att man blir förvånad när man kämpar för något men det var precis vad jag blev igår när vi var på första träningen efter semestern. Han lyssnade så fantastiskt fint i galoppen, vilken känsla det var att kunna sitta och ha honom under mig i balans och kunna styra både fart och riktning med sätet! Nu är licensen beställd och vi har valt ut några tävlingar som vi ska åka till. Bara att åka ut och få lite rutin på allt.

Lilla Charisma rids lite nu med min lilla dotter på ryggen och det går jättebra, jag är så glad över att ha denna fina lilla i stallet, än så länge är hon den perfekta barnponnyn trots sin låga ålder!